Noworudzki UTW – podsumowanie działalności – roku akademickiego 2020/2021 w okresie pandemii

29 czerwca w sali kinowej MOK w Nowej Rudzie, Noworudzki Uniwersytet Trzeciego Wieku zakończył rok akademicki. Ze względu na panującą epidemię był to rok trudny, z mocno okrojoną działalnością. Przede wszystkim nie było spotkań, które tak bardzo lubimy i które mocno pogłębiają kontakty międzyludzkie. Cała działalność edukacyjna opierała się na spotkaniach onlinowych. Zawieszone zostały wszystkie sekcje. W okresie wczesnej jesieni została zorganizowana jedna wycieczka plenerowa i jeden wyjazd do Filharmonii Sudeckiej oraz E-Spartakiada trwająca 5 dni, w której wzięło udział 20 osób. Wszystko z zachowaniem zaleceń sanitarnych. A potem na długo zostały kontakty telefoniczne i spotkania przed ekranem komputera. Natomiast zawsze i bez przerwy działała pomoc koleżeńska, jeżeli tylko była potrzebna. Organizowane też były zbiórki pieniężne na rzecz osób – także nie będących członkami NUTW a potrzebujących tej pomocy – jak pogorzelcy z Jugowa czy Julia Kuczała z Radkowa. Jak co roku wszyscy studenci otrzymali bożonarodzeniowe opłatki a na Wielkanoc „zasiedliśmy do wspólnego śniadania” przy wiktuałach ze świątecznej paczki. W dalszym ciągu spotykały się na spacerach kilkuosobowe grupki i dopiero na początku maja, na coroczny Marsz Nordic Walking Studentów UTW wystartowała ponad trzydziestoosobowa grupa. W połowie maja Dzień Polskiej Niezapominajki uczciliśmy posprzątaniem spacerowego odcinka drogi między działkami „Pod Skałką”. Na pierwszą od dawna wyjazdową wycieczkę pojechaliśmy już prawie trzydziestoosobową ekipą do Waliszowa a dzień później kilkunastu wytrwałych piechurów wybrało się na Spacer Diabetyków. Czerwiec rozpoczęliśmy „poważną” wycieczką zwiedzając to i owo u podnóża Karkonoszy (ponad 40 osób) a potem jeszcze w kilkanaście  osób pospacerowaliśmy po polanickich parkach i większą grupą „zaliczyliśmy” ciekawostki Ziemi Kłodzkiej. Jeszcze w maju i czerwcu było trochę onlinowych wykładów (m.in. informatyka i spotkania muzyczne). Podziękowaliśmy więc sobie wzajemnie za miniony rok akademicki – a przede wszystkim my studenci szefującej nam Karolinie, za utrzymanie działalności Uniwersytetu w tym bardzo trudnym roku. A teraz mamy już wakacje i zamierzamy spędzić je wycieczkowo, urlopowo, działkowo i jak kto najlepiej lubi, aby spotkać się na Inauguracji nowego roku akademickiego 2021/2022 już 27 sierpnia.

Anna Szczepan
Noworudzki UTW

JEŻELI PODOBA CIĘ SIĘ MOJA PRACA i to co robię na blogu noworudzianin.pl i profilach społecznościowych, proszę o wsparcie. To pomoże mi rozwijać się, docierać do nowych miejsc i tematów oraz zakupić potrzebny sprzęt do realizacji nagrań w jeszcze lepszej jakości. Dziękuję! Więcej informacji pod linkiem patronite.pl/Noworudzianin