Kolejne punkty dla OutPoint Rally Team

4 i 5 września 2021 odbyła się czwarta edycja cyklu Marten Tarmac Masters z bazą na fabryce Toyoty w Wałbrzychu. Na starcie stanęło łącznie 120 załóg z całej polski, w tym ścisła czołówka Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz patronowana przez nas załoga OutPoint Rally Team. Na zawodników czekały dwa odcinki specjalne przejeżdżane trzykrotnie każdy – OS Obreża PRL w Ludwikowicach Kłodzkich oraz OS Turbo Max w Jedlinie-Zdroju. Zmagania poprzedziła ceremonia startu w sobotni wieczór na dziedzińcu Pałacu Jedlinka w Jedlinie-Zdroju, gdzie kibice mogli z bliska zobaczyć załogi oraz samochody, w których będą się ścigać.

Dla OutPoint Rally Team wspieranego przez Grupę OutPoint z Wałbrzycha, firmę Punica z Nowej Rudy, Auto Serwis Wojtka Nowaka z Nowej Rudy, Ogrody Szmidla ze Świebodzic i firmę instalacyjną PANTER z Wałbrzycha była to runda domowa, podczas której najważniejszym celem było zdobycie mety i tym samym cennych punktow dla zespołu.

Domowy odcinek dla Aleksandra Ciuksy – kierowcy zespołu w Ludwikowicach Kłodzkich bardziej odpowiadał naszej załodze, gdyż na nim budowali przewagę nad rywalami z tyłu oraz utrzymywali
konkurentów przed sobą, aby Ci nie „odjechali” im za bardzo. Mimo trudnego technicznie, dziurawego i podbijajacego początku po płytach betonowych pobliskiego placu drzewnego trasa z Ludwikowic Kłodzkich do Rzeczki „leżała” naszej ekipie o czym wspomina Alek Ciuksa.

Rajd domowy, odcinek oddalony o jakieś 8km od mojego domu – niby znajomy, ale na placu drzewnym nigdy w życiu nie byłem i był on dla mnie wielką niewiadomą. Znajomi opowiadali mi, że lata wcześniej odbywały się tam jakieś KJSiki, ale jednak to nie to samo. Kręcić się tylko po tym placu, a wjechać na niego, przejechać i wyjechać na normalną drogę gdzie do mety zostaje jeszcze ok 9km jazdy to kompletnie dwie inne sprawy. Tutaj złapanie ewentualnego kapcia oznaczało jazdę na nim do samej Rzeczki przy BAAARDZO dużej stracie czasowej i możliwe, że sprzętowej. Tak samo wymiana koła na odcinku powodowałaby dużą stratę oraz dekoncentracje i na pewno nie pozwoliłaby na zajęcie 3msc w klasie i zdobyciu aż tylu potrzebnych nam punktów. Sam plac dlatego przejeżdżaliśmy na „paluszkach” goniąc w pozostałej części trasy, co jak widać na czasach i splitach przynosiło efekty.
Domowy zaś odcinek dla Filipa Bądkowskiego – pilota zespołu w Jedlinie-Zdroju był powtórzony z roku ubiegłego. Trasa wąskimi, krętymi drogami Jedliny oraz szybki i szeroki podjazd z Olszyńca do Jedliny przyspożył wiele problemów załogom i niestety wiele z nich musiało się na nim pożegnać z dalszą jazdą. Na szczęście dla chłopaków z OutPoint Rally Team nie sprawił on większych problemów, ale przewaga wypracowywana w Ludwikowicach tutaj zostawała skracana przez konkurentów z Red Automotive Rally Team i finalnie to oni wygrali z Alkiem i Filipem batalię o 2 miejsce w klasie o zaledwie 0,8s.

Dokładnie – domowe zawody, odcinki znane i lubiane, ale w tym roku jakby na przekór jazda po Jedlinie nie leżała nam, a za to ta nowa konfiguracja OS w Ludwikowicach była super. Dlaczego na przekór ? A dlatego, że w latach ubiegłych to własnie OS Turbo był tym na którym dobrze się czuliśmy w tym roku było inaczej. Walka z Pawłem i Kubą była mocno zacięta, tak samo jak nasza walka z chłopakami z Bolesławca na pierwszej rundzie Tarmaca w Nowej Rudzie i niestety znów czegoś zabrakło – musimy chyba przedni zderzak ciut bardziej wystawić do przodu, żeby fotokomórka szybicej nas łapała :). Porównując nasze splity tych dwóch odcinków ze splitami rywali widać, że jechaliśmy nieco za wolno w ostatniej fazie jedlińskiego odcinka i to bezpośrednio spowodowało utratę 2 miejsca. Do zjazdu z szerokiej drogi według splitów mieliśmy taki sam czas jak Paweł i Kuba, co dawało nam 3,7s przewagi, którą wypracowaliśmy na ostatnich Ludwikowicach jednak na wąskim „spadniu” do mety w Jedlinie chłopaki z RART byli od nas szybsi o 4,5s co finalnie dało im 2 miejsce w naszej klasie z przewagą nad nami o 0,8s – To je rally. Ważne, że mamy metę i punkty do klasyfikacji rocznej – przed nami jeszcze jedna runda na której wszystko się okaże.

Wyniki klasy C2Cup RO
1. J.Januchta/M.Matuszczyk 38:42,0
2. P.Smoleń/J.Sawiński 39:51,4   +01:09,4
3. A.Ciuksa/F.Bądkowski 39:52,2  +01:10,2
4. P.Epner/B.Wieczorek 48:53,5   +10:11,5
5. K.Radomski/K.Bober WYCOFANIE

Klasyfikacja roczna po 4 rundach klasy C2Cup RO
1. J.Januchta/M.Matuszczyk 120 pkt
2. P.Epner/B.Wieczorek 90 pkt
3. A.Ciuksa/F.Bądkowski 81 pkt
4. P.Smoleń/J.Sawiński 63 pkt

Następna, a zarazem ostatnia runda Marten Tarmac Masters zaplanowana jest na 16 i 17 dzień października z bazą w Radkowie. Zapraszamy również do odwiedzin facebookowego fanpage’a OutPoint Rally Team oraz ich instagrama.

Foto: Rozmus Photography

_________________________________________________________________________________________________________________
JEŻELI PODOBA CIĘ SIĘ NASZA PRACA i to co robimy na blogu noworudzianin.pl i profilach społecznościowych, prosimy o wsparcie. To pomoże nam rozwijać się, docierać do nowych miejsc i tematów oraz zakupić potrzebny sprzęt do realizacji nagrań w jeszcze lepszej jakości. Dziękuję! Więcej informacji pod linkami zrzutka.pl/Noworudzianin oraz patronite.pl/Noworudzianin

Wszystkie możliwości wspierania Noworudzianina oraz rozliczenia z wydanych Waszych pieniędzy opisane są na stronie: https://bit.ly/3hz54dS. Liczy się każda złotówka, udostępnienie, lajk, dobre słowo i uśmiech. Pozdrawiamy serdecznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *