LOT wznawia połączenia od 1 czerwca

Z dniem 1 czerwca br. Polskie Linie Lotnicze LOT wznawiają loty pasażerskie. Pierwszy, pilotażowy etap obejmuje stopniowe przywracanie połączeń krajowych, nastawionych przede wszystkim na wsparcie biznesu i budzącej się branży turystycznej. W trosce o Twój komfort i bezpieczeństwo, przygotowaliśmy ofertę z uwzględnieniem bieżącej sytuacji epidemicznej w Polsce, a także w oparciu o zasady bezpieczeństwa rekomendowane przez Główny Inspektorat Sanitarny i międzynarodowe organizacje branżowe.

Obserwując rozwój sytuacji na międzynarodowym rynku lotniczym, podjęliśmy decyzję o stopniowym przywracaniu połączeń pasażerskich, zawieszonych w połowie marca br. Nasz plan obejmuje kilka etapów rozłożonych w czasie najbliższych miesięcy i jest ściśle uzależniony od bieżącej sytuacji epidemicznej w Polsce oraz na świecie.

Od 1 czerwca będziesz mógł skorzystać z połączeń krajowych LOTu, realizowanych w ramach 8 portów lotniczych:

– do trzech razy dziennie na trasie Warszawa-Gdańsk,
– do dwóch razy dziennie z Warszawy do Krakowa, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Wrocławia i Zielonej Góry,
– oraz raz dziennie z Krakowa do Gdańska.

Bilety dostępne będą w bardzo korzystnych cenach – w jedną stronę bez bagażu już od 99 PLN. Realizację kolejnych etapów przywracania połączeń rozkładowych Polskie Linie Lotnicze LOT będą komunikowały na bieżąco. Są one bowiem ściśle uzależnione od rekomendacji polskich i europejskich instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo sanitarne, a także ograniczeń nakładanych przez państwa docelowe.

– Wznawianie połączeń zaczynamy bardzo rozważnie, biorąc pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo naszych pasażerów i załóg pokładowych. W pierwszej kolejności, w oparciu o procedurę #BezpiecznyLOT udostępniamy regularne, bezpośrednie połączenia krajowe. Jednocześnie intensywnie współpracujemy z lotniskami i służbami odpowiedzialnymi za zdrowie publiczne w celu dopracowania procedur bezpieczeństwa dla wznawianych rejsów m.in. wypracowania standardu w zakresie materiałów ochronnych czy przygotowania jak największej liczby stanowisk samoobsługowych, zgodnie z zasadą „no contact”. Wszystko po to, aby od 1 czerwca nasi pasażerowie mogli komfortowo i przy zminimalizowanym ryzyku epidemicznym, przemieszczać się po Polsce na pokładach samolotów LOT-u – powiedział Michał Fijoł, Członek Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT ds. Handlowych.

Procedura #BezpiecznyLOT obejmuje zarówno zasady bezpieczeństwa obowiązujące na pokładzie samolotu, jak i podczas całej ścieżki, którą pasażer przemierza od chwili dotarcia na lotnisko. Bieżące informacje dotyczące procedur epidemicznych obowiązujących na lotniskach i na pokładach samolotów LOT-u, dostępne będą na stronie lot.com.

#BezpiecznyLOT w samolocie to:
Filtry typu HEPA (High Efficiency Particulate-Air), w które wyposażono samoloty LOT-u usuwają 99,9% bakterii i wirusów unoszących się w powietrzu. Dodatkowo pokład, schowki ponad siedzeniami oraz luki bagażowe są regularnie dezynfekowane za pomocą specjalnych środków biobójczych.

Załogi pokładowe obsługujące pasażerów podczas lotu zostaną wyposażone w maseczki i rękawiczki. Wszyscy pasażerowie udający się w podróż samolotami LOT-u będą zaś zobowiązani, do zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki przez cały czas trwania lotu. W ramach serwisu pokładowego będzie miała zastosowanie zasada „no contact”, ograniczającą bezpośrednie interakcje pasażerów z załogą. Napoje i przekąski serwowane będą w indywidualnych opakowaniach.
W celu zminimalizowania kontaktu oraz usprawnienia wejścia do samolotu, pasażerowie otrzymają możliwość przewozu jednej sztuki bagażu podręcznego w wymiarach 55 cm/40 cm/23 cm i zwiększonej wadze do 10 kg. Przez jedną sztukę bagażu rozumiemy plecak, torebkę, laptop lub reklamówkę z zakupami.

#BezpiecznyLOT na lotnisku to:
PLL LOT we współpracy z Zarządem Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, Głównym Inspektoratem Sanitarnym i dyrekcjami lotnisk krajowych wypracował spójne procedury bezpieczeństwa dla lotów. Planowane zmiany na lotniskach, zgodne z wytycznymi IATA, EASA, KE czy ULC, obejmują m.in. kontrolne pomiary temperatury przy wejściu do terminali, odizolowanie pasażerów przylatujących i wylatujących, dystans przestrzenny w gate’ach i podczas boardingu, ograniczenie dostępnej infrastruktury (sklepów, salonów biznesowych), dostęp do środków antybakteryjnych i płatnych dyspenserów z maseczkami ochronnymi czy obowiązek zakrywania ust i nosa, wprowadzony w Polsce od 16 kwietnia br.

W ramach ograniczania kontaktu pasażerów z obsługą lotniska, LOT pracuje także nad zastąpieniem dotychczasowych procedur mechanizmami samoobsługowymi m.in. obowiązkową odprawą on-line oraz samodzielnym boardingiem. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące na lotniskach zostaną przedstawione pasażerom do 25 maja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *